Me Likes Jelita

Monday 26 December 2011

Mari mengaji

    Baru-baru ni atau sebenarnya tadi aku baru tonton kat youtube bukan dekat TONTON ye. Tajuknya jangan buka Quran dengan air liur. Macam pelik ka.. seriously mula-mula aku pun terkejut sebab dah biasa tengok orang-orang tua kite buat macam tu kan. Even nenek aku pun buat macam tu.
   Bile dah dengar Ustaz Azhar Idrus punye explanation baru lah aku sedar kenapa tak boleh buat macam tu. Cuba fikir balik, marah tak bile orang tibe-tibe boh air liur kat muka kite? Marah kan.. Aku pon marah. Nasib baik aku tak amalkan bende ni. Bagi yang dah biasa mengamalkan, tak apa stop berhenti selak Quran dengan air liur. Jangan risau kalau sebelum ni selak Quran dengan air liur sebab kite tak tau kan? So sekarang ni bile dah tahu jangan buat ye...




                                         


  teruskan mengaji ye...
   Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment