Me Likes Jelita

Monday 19 December 2011

Hari semakin mendung

                                   
Kusangkakan panas hingga ke petang rupanya mendung di tengah hari. kain yang aku sidai tak sempat lagi nak kering sepenuhnya tiba-tiba jiran aku ketuk pintu dapur cakap dah hujan. Luluh rasanya hati ini bile kain yang di jemur tidak sempat kering. Almaklumlah sekarang ni kan musim hujan nasib baik mak aku ade beli penyidai kain yang boleh lipat tu, untuk buat letak dalam rumah

   aku pun dengan malasnya capai selendang, letak atas kepala bawak ke belakang yang berjurai-jurai tu lalu melangkah ke belakang untuk mengangkat jemuran. yang malasnya nak kene panjat naik tingkat atas nak jemur kat dalam plak. Nasib baik lah rumah ni tak stinggi klcc kalau tak dah lama aku runtuhkan sampai beberapa tingkat je. yelah kesian gak nanti tercabar pulak klcc kan sebab rumah aku lebih kurang tinggi je dengan bangunan die. inilah die namanya akhir zaman, manusia berlumba2 nak buat bangunan tinggi-tinggi. 

 Dok sedap aku tengah menjemur kain dengan ala kadarnya, aku dengar suara sumbang menyanyi-nyanyi. Bila dengar betul-betul lah budak ni rupanya (jiran aku punya sedara. sebenarnya jiran aku punya sedara ni pernah jadi jiran aku *paham tak maksud aku). memanglah mendung di tengah hari sebab die nyanyi. Suara die agak over sikit lah sebab dia nak nyanyi macam siti nurhaliza tu, tapi terlebih teran di kerongkong lah pulak, lalu membuatkannya menjadi sengau dan tidaklah semerdu siti nurhaliza, misha omar dan sebagainya.

  jadi melalui cerita ini tolonglah jangan menyanyi  bagi suara yang terlebih merdu dari siti dan misha.. macamlah suara aku ni sedap sangatkan.. haha suara aku tak lah sesedap mana, tapi boleh la menang The X Factor.. hahaha perasan betul budak sorang ni. ye aku memang seorang yang perasan. 

  Jangan marah ye. Sekadar gurauan je untuk menceriakan hari. bagi yang suka menyanyi teruskan menyanyi tapi tolong pilih waktu yang sesuai ye, ini tak nanti tak pasal-pasal banjir nanti. Oh ye cakap pasal banjir ni doalah banyak-banyak moga-moga tempat yang tidak banjir lagi tu tak kene banjir dan yang sudah banjir tu mudah-mudahan surut banjirnya dan tidak ada perkara yang serius berlaku.

   pesanan hikmat masyarakat, jangan main air ketika banjir!

No comments:

Post a Comment