Me Likes Jelita

Friday 30 December 2011

Wedding Part 1

  Assalamualaikum..

  Aku sangat suka kalau ade family yang buat kenduri. Tak kisahlah wedding ke, cukur jambul ke. Sebabnya kite satu family boleh berkumpul. Family mama aku boleh dikatakan rapat lah. Tambah pula semuanya dah beranak pinak, bercucu cicit pula. Lagilah meriah kan. Adik-beradik mama saje dah sebelas. Kalau campur yang dah bersuami isteri, dalam 20 orang family members sebab mak cik aku yang last belum berkahwin lagi. Kalau cucu pulak, ada dalam 44. Cicit lagi. Bayangkan meriah tak?

   Kalau ada wedding, panggil pulak atuk nenek sedara. Orang dulu-dulu anak kan ramai. Memang meriah gila lah. Lagi best kalau pergi baraan time Raya. FUUHh lagi best wo oh oh.

  Yang ni pulak wedding sedara aku merangkap cucu nenek aku, Angah. Penat gilalah masak. Sapa kata buat kenduri tak penat. penat woo. Lagi-lagi memasak. Renyah tau tak.

   Di samping itu adalah terselit celah gigi gambar majlis kecik tadi.. Seperti biasa menggunakan kamera handphone yang selalu dianggap sebagai DSLR..

Ni kat belakang rumah tengah masak. Mak Anjang

ni Mama. Antara legend dapur


Sampai Maghrib kot masak dari pukol 11 lebih. Penat gila, semua tulang-belulang aku lari. Angkat periuk bukan kecik. Besar kot.Masuk maghrib dah penat dah, boleh pulak ada datang seorang mak cik ni tibe-tibe komen itu ini. Air jangan manis-manislah, itulah inilah. Itu dah cita rasa kau.  Orang masak bukan untuk kau sorang. Pleaselah orang dah penat kot, tiba-tiba datang komen itu ini. Kenapa kau tak datang dari tadi je. Buat orang hangin je satu badan. Lastnya duduk je sembang. Cehh tadi kau yang beria-ria sangat.


Seperti biasa gambar menggedik mesti ada. Ni anak Mak Anjang. Post sebelum ni pun dia ada juga dalam post ni http://jellytieda.blogspot.com/2011/12/di-persilakan-untuk-anda-menggedik.html.  Tapi ni dah malam masa Mak Su adik Mak de nak nikah. Esok baru sedara aku Angah sanding sekali dengan Mak su.

Pelamin yang simple but nice and need a little more touch up.

This is my auntie. We call her Mimi. And sebelah dia my anak sedara. Oh ye Aku memang dah jadi mak cik, Along aku dah kahwin. ni yang second. Anak sedara aku pun panggil aku Mimi.

Ni lah Mak Su. Make up dia tang mate kene tukar sebab tak kene. Kalau nak cantik buat smokey eyes sebab mata dia sepet lah. Mak andam tak pandai adjust la. MAri belajar dengan Aida Jelita mehh.. Promote diri ye.

Budak kecik ni Adam. Along's first child. 

Tiga dara duduk di tepi pelamin. Duduk menunggu pengantin bernikah. Sambil tu snap gambar.

Ni anak Mimi. So comel and manja.. Ada facebook ,kot. Aku umr dia tak kenal lagi apa itu internet. Maju betul budak sekarang

Ni antara baby pingitan Aisyah, selain dari anak buah aku. Mata dia sangat lawa. Macam dalam komik tu. Serius. 

Time ni, sebelah aku ade photographer Mak Su. hmm hmm. hehe .. Dia guna DSLR, sebelah aku pulak ade mak cik guna iPad. Aku guna kamera phone. Adeii. Amik je gambar ni aku terus blah. Tak tahan lah duduk sebelah cameraman dia. wahaha.. Takdela rasa rendah diri pulak. Along lah ni tak bawak camera. Hissh

Mimi dengan Adam boleh bersama-sama bermain tongkat Ali berSakti. Tak boleh blah la Mimi ni..

Adam berlagak seperti BoboiBoy. Hei budak zaman sekarang ni..

    So ini lah untuk Wedding part 1.. nanti wedding part 2 untk majlis besar ye..

    Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment