Me Likes Jelita

Saturday 21 April 2012

Belum Hilang Lagi Rindu

Olay! Sebelum mula, rasa nak jerit kejap. Terkujut I. Tiba-tiba nak buat new post
keluar benda lain. Pelik tiba-tiba.

Dah jerit dah. Olay sambung balik ke cerita asal.

AGHhhhhhhhhhh!!!!!!!!!
Akhirnya mama balik jua. Heh! Kenapa nak kena jeritkan.
PAnggg!! hambik kau keana lempang.. Sekarang ni kita cerita perjalanan nak ambik mam kat
airport ye sayang-sayang sekalian. So kita orang bertolak dalam pukul lapan macam tu lah.
Asalnya nak bertolak pukul lima, tapi tak jadi sebab flight mama 
delay. So jadinya mama sampai dalam pukul 9.

Sampai airport, terus berlari sambil berlatar belakangkan lagu 
Kabhi Kushi Kabi Gham. Nacoda hangge ham. Kabhi kushi kabhi gham....~~
Olay jangan nak mengarut ye anak-anak. Siapa yang bawah umur, 
silalah membaca blog ini bersama-sama ataupun di bawah bimbingan ibu bapa.
Amaran keras untuk anda, kalau tak nak jadi mengong macam orang yang sedang menaip ni.

Sambung balik..
Dengan lagu hindustan ini, maka berlarilah aku mengejar ibu tercinta.
Ibaratnya macam Shah Rukh Khan turun dari heli then terus berlari nak masuk rumah.
Mak dia pulak dah ada instinct yang anak dia dah balik.
Wahh kelas kau Datin. Imaginasi yang hebat!!
Dah berpelukan dengan ibu tercinta, #kali ini tak ada scene nangis tau..
Pergilah pulak bercumbuan dengan nenek dan mak anjang.
Woww 18sl ni. Maaf ye anak-anak bukan bercumbuan tapi
bermesra-mesraan. #lagilah ayat nak pulak 18sl. Ibu bapa sekalian awasi anak-anak
anda. Jangan salahkan saya kalau anak anda jadi begini. Amaran KERAS!!

Dah tu balik pulak rumah nenek, sebab ada kenduri kesyukuran.
Syukur! Aku masih disini. Syukur! aku bernafas lagi. *lagu altimet.
Rasa macam raya pulak sebab hampir semua yang datang kat kenduri tadi. Disini saya 
sebagai anak kepada salah seorang peserta umrah, mengucapkan beribu-ribu
terima kasih buat mak lang tercinta sebab masak sedap-sedap tadi.
Kena pulak dengan sambal udang. ermmmmm..
Memang nak kasi saya allergic kat situ.

Then lepas bersuka ria. Kami sekeluarga pulang ke rumah ku syurga ku, bersama ibu tercinta.
Dalam keadaan luar sedar, aku mengoyakkan beg luggage mama. 
Lalu mengeluarkan semua barang yang di beli untuk kami adik-beradik.
Lalu aku tertawa dengan riaknya. Hahahahaha #dengan gelak jahatnya.

Hah kejamnya aku. Aku tak lah sebegitu kejam. Aku ni anak solehah tau tak.
Heheh kepada ibu mertua di luar sana, pilihlah aku jadi menantu. *menyanyi sambil memegang microphone. Bila dah bukak satu-satu barang souvenir di serahkan.
Dah rasa macam pembahagian harta lah pulak.
Ahhahahah aku kaya aku kaya!!

So barang yang aku dapat adalah seperti berikut:





maaf ye tengah keciwi nak tunjuk cincin besor gedabak
di halayak ramai. Hahahahah #gelak jahat. 
Hambik kau cincin lagi besor dari jari. Ngeh ngeh mama macam tahu
je anak dia ni gemar cincin berbatu-bata.


I got two jubah. Actually this jubah ade selendang sekali tapi malu lah nak tunjuk. 
*sambil ketawa tutup mulut.Buwekkk muntah keluar udang seketul-seketul yang aku makan tadi.
Hilang allergic dah sebab dah keluar balik udangnya.
#Kalu malas tu cakap je lah malas nak ambik gambar. Kan senang cerita.

Yang macam kayu tu adalah kayu sugi. Ni pesen yang kecik punya. Kalau nak yang
batang besar sikit pergi kat Mydin. Hah Mydin lagi. Nak buat macam mana I penggemar Mydin.
Kalau nak yang lagi besar pun ada. Ni bukan setakat memutihkan tapi habis hilang
semua gigi. Nuh pi tebang kayu balak sana. Nasib lah kalau kena tangkap dengan pihak hutan.
Kalau kena penjara I tak tahu. You tanggung sendiri.

Yang dalam botol kecik tu ada lah minyak wangi. Suka bau dia
wangi sangat. #sambil beraksi macam dalam iklan minyak wangi bau epal tu. DKNY tak silap.
Ohhh silaunye ayat. Maaf ye anak-anak.
Ni ada seribu bunga macam tu lah.

Then yang seterusnyadalam tube tu adalah inai.

Dan seterusnya yang macam leopard tu adalah stokin. Ahhh cute sangat.
Selesa kot. Lembut gila.

Olay sampai sini je lah cerita malas nak bebel pangjang.
Assalamualaikum..




No comments:

Post a Comment