Me Likes Jelita

Friday 6 January 2012

Impian Menjadi Kenyataan

         Hari ini dengan bertarikhkan 6.1.2012. Salah satu impian ataupun hajat terlah pun tercapai. Iaitu, impian untuk mempunyai sebuah gitar. Sebenarnya aku dah lama dah idamkan gitar, since aku sekolah rendah lagi. Tapi sebab tidak berkemampuan waktu itu, dan juga dorongan faktor yang lain.

       Banyak faktor dorongan yang lain sebenarnya. Contohnya macam ni

'Eii cantik nya t-shirt tu. Belilah'

    Padahal duit yang ada tu dah cukup untuk nak beli guitar. Tapi disebabkan faktor dorongan inilah yang selalu membantutkan hajat aku yang satu ni. Tapi sebenarnya banyak je faktor dorongan yang lain. Apapun terima kasih Allah, kerana akhirnya kau memberiku rezeki untuk mencapaikan hajatku yang satu ni.


       And now, aku sedang dalam pembelajaran untuk bermain nya. Buat masa ni aku tak berapa minat dengan cord-cord dia tu semua. Sebab sekarang ni aku tengah nak practising lagu . And sekarang ni aku tengah belajar nak main lagu Melly Goeslow tajuk dia Bimbang. lagu ni asalnya soundtrack untuk Ada Apa Dengan cinta. Dah tengok dah? Apa! Tak tengok lagi. Ish ish ruginya. Tengok la sebab cerita dia best. Cerita Indon pertama yang aku boleh terima. Sebab kebanyakan cerita Indon ni kan macam ada yang Tak Logika sket kan.

 
Yang best tu sebab ada Nicholas Saputra tu. Hensem lah dia ni Hishhh

           Ok sambung balik penceritaan kita ye. Mula-mula pergi kat jalan apa tah dekat kelang tu, sebab sebelum ni pernah nampak ada kedai alat musik kat situ. Tapi rupanya dah tutuo. Mungkin tak boleh cari makan kot. Ialah Klang tu kan ibaratnya macam bandar mati. Susah la bisnes nak hidup, kan? Pastu aku dengan mama and abang aku beralih arah pula ke Centre point. Masuk-masuk terus tuju ke tingkat atas satu persatu. Tak de jugak. Adeii buat penat je. Lastnya kita orang pun balik lah. Baru berapa saat kereta bergerak nak balik rumah. Mama nampak ada kedai alat muzik kat tepi. Hah! apa lagi. Kasi serang lah.

        Masuk-masuk nampak keyboard. Harga dia dalam seribu lebih. Dup Dap Dup Dap. Hati dah risau dah. Mampu ke aku ni. Tapi nasib baik uncle tu baik. Dapatlah murah sket pun. Okaylah daripada beli gitar tong. Bunyi tak sedap langsung. Buat orang jadi bosan nak main. Murah memang lah murah harga dia, tapi tak ada kepuasan bila main. You know... Jadi biarlah bersusah dahulu bergembira kemudian.

Lebih kurang macam ni lah gitar aku..B)


                                        
                                              im practising this song.. its a very slow song and i just love it

      Bila cakap pasal gitar, teringat pulak ustaz Azhar Idrus jamming dengan Zizan. Its really cool. Dia relaks je. At first orang akan nampak dia macam tak pandai main guitar. Tapi bila dia petik, kita pun tak sangka. Video ni masa ustaz datang kat ICT Shah Alam hari tu. Kalau tak silap la tempat dia ICT. Rasa rugi giler tak pergi. Sebab masa hari tu ada cousin kenduri so tak dapat lah nak pergi..

                                    
                                               funny right.?. I told you before..hahahah


okay enough for today.. Assalamualaikum,,
        

No comments:

Post a Comment